Nowa linia olejów dla rolnictwa Revline Farm

Nowoczesne maszyny rolnicze wymagają odpowiednich olejów smarowych.

Na przestrzeni ostatnich lat, rozwój konstrukcji i technologii w szeroko pojętej motoryzacji obejmuje także obszar pojazdów oraz maszyn pracujących w przemyśle rolniczym. Rozwiązania techniczne stosowane obecnie w nowoczesnych ciągnikach rolniczych lub w kombajnach zbożowych osiągają coraz to wyższy stopień zaawansowania, a co za tym idzie wymagają stosowania odpowiednich środków smarowych. Najnowsza oferta produktów Revline Farm jest skierowana właśnie do wszystkich użytkowników tych maszyn.

W nowoczesnych traktorach montowane silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem wyposażone są coraz częściej w systemy oczyszczania spalin, takich jak na przykład filtry cząstek stałych DPF. To dla takich pojazdów przeznaczone są syntetyczne oleje silnikowe REVLINE FARM MOTOR LA 10W/40 oraz REVLINE FARM MOTOR LA 10W/30. Dla pozostałych silników można z powiedzeniem zastosować oleje REVLINE FARM MOTOR LA 15W/40, REVLINE FARM MOTOR 15W/40 lub REVLINE FARM MOTOR 15W/50.

Napędy 4×4 w ciągnikach rolniczych są już prawie powszechne. Przy takim napędzie pojawia się system nazywany powszechnie „Limited Slip”. Zastosowanie LSD (Limited Slip Differential ) sprawia, że moment obrotowy poprzez mechanizm różnicowy przekazywany jest na oba koła osi napędowej, mimo że koła znajdują się na nawierzchniach o różnej przyczepności. Takie rozwiązanie wymaga bezwzględnie zastosowania odpowiedniego oleju przekładniowego. Wyłącznie produkty REVLINE FARM GEAR OIL LS 80W/90 lub REVLINE FARM GEAR OIL 90 LS sprawdzą się w tak mocno obciążonej przekładni.

Kolejnymi elementami techniki maszyn rolniczych są nowoczesne skrzynie biegów. Pierwszym ich rodzajem jest przekładnia CVT (Continously Variable Transmission). To bezstopniowa przekładnia o nieskończonej liczbie przełożeń, uzyskiwanych bez odłączenia napędu. Działanie opiera się na zmianie średnic, po których obtacza się pas lub łańcuch łączący oba wałki przekładni. Zazwyczaj jest montowana w ciągnikach o większych mocach. Poszczególni producenci nadają własne nazwy dla tych typów przekładni np. CVX firmy CASE, Auto Commandfirmy New Holland, Auto Power firmy John Deere czy Vario firmy Fendt. Następnym i zarazem zupełnie innym typem układu transmisji jest Powershift. To przekładnia dwusprzęgłowa, wykorzystująca dwie niezależnie działające mechanicznie skrzynie biegów. Stosowana najczęściej w średnich i mniejszych ciągnikach rolniczych. Przykładem są przekładnie Elektro Command, Auto Command czy Active Elektro Command w markach New Holland, Direct Driver w marce John Deere czy Hitach-5 wciągnikach Valtra. Dla wszystkich takich rodzajów skrzyń biegów (CVT, Powershift) przeznaczone są oleje wielofunkcyjne klasy STOU i UTTO: REVLINE FARM STOU MC 10W/40, REVLINE FARM STOU 10W/30 oraz REVLINE FARM UTTO MP 10W/30. Wspomniane produkty doskonale sprawdzą się także w układach mokrych hamulców, które są coraz częściej stosowane w traktorach z uwagi na lepszą skuteczność w trudnych warunkach.

Nierozłącznym elementem techniki maszyn rolniczych oraz wszelakiego dodatkowego osprzętu są układy hydrauliczne. Sprzęt taki użytkowany jest w skrajnie różnych warunkach pracy i wymaga by olej hydrauliczny był odporny na diametralnie różne temperatury pracy. Wysoki wskaźnik lepkości to jeden z parametrów, który charakteryzuje właśnie taki olej. W takim przypadku zdecydowanie polecamy REVLINE FARM HYDRAULIC HVI 46.

Produkty linii Revline FARM spełniają wymagania producentów maszyn rolniczych i są jednocześnie zamienne z olejami klasy „premium” oferowanymi przez konkurencyjne firmy. Dostępne są w opakowaniach 20 i 200 litrów. Pojemnik 20 litrowy wyposażony jest także w dodatkowy korek odpowietrzający, dzięki któremu można szybciej i bezpieczniej przeprowadzić proces zalewania układu olejem.